CATERING GÖTEBORG

Carotte Catering

FÖRSTKLASSIGA RÅVAROR, UTVALDA MED ALLRA STÖRSTA OMSORG. DET ÄR GRUNDEN FÖR ALL CATERING SOM VI LAGAR OCH LEVERERAR I GÖTEBORG.

CAROTTE CATERING

Catering i Göteborg för alla tillfällen

HÖR AV DIG TILL OSS DIREKT ELLER FYLL I VÅRT KONTAKTFORMULÄR SÅ HITTAR VI DEN BÄSTA LÖSNINGEN FÖR ER CATERING.

Vi levererar givetvis till privatpersoner och företag i hela Göteborg med omnejd och kan hjälpa till med kringtjänster och personal till ert evenemang – stort som litet.

Läs mer om vår catering och kringtjänster – eller eventservice för mer omfattande koncept såsom sportevenemang, festivaler eller stora konferenser.

Cateringmeny Göteborg

HÄR HITTAR DU VÅRT UTBUD AV CATERING I GÖTEBORG

Vad säger våra kunder i Göteborg

Fem stjärnor

Vi är jättenöjda! Jättegod mat – vilket även många av gästerna uttryckte. De kom och lämnade och hämtade på bestämt tid. Så det blev mycket bra!

Fem stjärnor

Jag kan inte beskriva hur tacksam jag är för den goda maten, fantastisk servis och bästa kvalitet. Så uppskattat när logistiken fungerar också. Allt har gått så bra och vi är så nöjda.

Fem stjärnor

Hela kvällen var mycket lyckad, lokalen var kanonfin och maten fick mycket beröm från alla gäster. Skicka gärna ett stort tack till de som jobbade, de var väldigt måna om att vi skulle trivas.

Fem stjärnor

Tusen tack för igår. Allt gick superbra och ni var otroligt bra att arbeta med. Tack för det! Kunden är också väldigt nöjda.

Tillfällen för catering i Göteborg

Från födelsedagsfiranden till bröllop och företagsmöten, Carotte catering i Göteborg gör varje tillfälle minnesvärt. Våra kockar skapar delikata rätter som passar ditt evenemang perfekt. Lita på oss för att leverera smak och elegans till ditt bord.

När det gäller att imponera på dina gäster, lämna det till oss. Vår catering i Göteborg kombinerar smak, kreativitet och professionalism för att göra ditt evenemang enastående. Oavsett om det är en intim middag eller en stor fest, skapar vi en kulinarisk upplevelse som lämnar ett bestående intryck.

Vanliga frågor om vår catering i Göteborg

Hur beställer jag catering

För en fest eller ett företagsevent i Göteborg är Carotte din lokala partner för att skapa minnesvärda ögonblick. Kontakta oss enkelt genom vår hemsida, via mail (info@carotte.se) eller genom att ringa (08-655 11 22) du kan också fylla i formuläret här. Vår erfarna personal känner till Göteborgs unika charm och hjälper dig att välja det bästa urvalet av mat, dryck, lokaler och tillbehör för att passa din smak och budget.

Vi strävar efter att vara snabba och effektiva – vanligtvis återkommer vi inom 24 timmar med en skräddarsydd offert som tydligt specificerar varje detalj. För att fortsätta med din bokning, vänligen bekräfta offerten skriftligt via mail. Vi inkluderar våra affärsvillkor i bifogad offert för din granskning och godkännande.

Leverans & avhämtning

Carotte erbjuder leverans genom bud eller avhämtning. Vald leveransmetod ska anges i Carottes orderbekräftelse. Under 2020 kommer Carotte att byta ut våra bilar mot miljö- och elalternativ.

AVHÄMTNING

Kunden hämtar sin beställning och, i förekommande fall, återlämnar egendom tillhörande Carotte som medföljt vid beställningen, på Tegeluddsvägen 92, 115 28 Stockholm. På orderbekräftelsen finner kunden instruktion och kod för att komma in på vår lastkaj och leveranskyl.

BUD & LEVERANS

Kunden debiteras enligt överenskommelse med kund. Priset baseras på hyresmängd, leveransavstånd, last- och lossningsförhållanden samt eventuell obekväm arbetstid för Carottes personal. Carottes normala transporttider är vardagar kl. 07.30 – 17.00 och lördagar kl. 07.30 – 16.00. Allt gods som avhämtas hos kund ska vara iordningställt, samlat på en och samma plats och lättåtkomligt för chaufför. I transportpriset ingår 15 minuter last och lossning. För tillkommande tid, som beror på omständighet hänförlig till kunden, debiteras kunden 500 kronor för varje påbörjade 15 minuter som det tar för chauffören att samla ihop och lasta gods.

Har ni serveringspersonal

Carotte har marknadens främsta servicepersonal genom Carotte Staff. Vår personal är både utbildad och kvalitetssäkrad genom oss. Med personal på din fest, mottagning eller företagsevent så höjer vi upplevelsen.

Carotte debiterar kunden baserat på faktisk tidsåtgång. Minimidebitering per arbetspass är fyra timmar per medarbetare som hyrs ut. Tiden beräknas från avfärd från Carottes leveranskök till ankomst till Carottes leveranskök efter avslutat arbetspass. OB ersättning utfaller med 50 kronor/timme på följande tider:

  • Vardagar mellan kl. 20.00 ‒ 24.00
  • Lördagar mellan kl. 16.00 ‒ 24.00.
  • OB-ersättning utfaller med 100 kronor/timme på följande tider: alla dagar mellan kl. 24.00 ‒ 07.00 samt söndagar och helgdagar.

Om kommunala färdmedel saknas eller är svårtillgängliga debiteras ersättning för taxi alternativt marknadsmässig milersättning för egen bil.

Erbjuder ni hyrgods, porslin & dekorationer

Kunden ansvarar för emballage, burar, vagnar, möbler, porslin och annan egendom tillhörande Carotte som hyrs av kunden eller av annan anledning medföljer vid leveransen. Kunden är skyldig att vårda egendomen väl och ersätta alla skador och svinn avseende egendomen till fulla varuvärdet.

Egendom som varit i kundens besittning ska återlämnas till Carotte, i samma skick som vid utlämnande, enligt särskild överenskommelse eller utan dröjsmål. Porslin och glas ska vara grovrengjort från matrester respektive tömda på vätska och nedpackade i samma back som vid leverans.

Specialkost & allergier

Specialkost som ingår i priset
• Veganskt – 100% växtbaserat
• Vegetariskt
• Medicinsk specialkost (födoämnesallergi) – se lista nedan med 15 allergener som ingår
• Kulturell specialkost (matval utifrån region/kultur) tex fläsk.

15 Allergener
• GLUTEN
• KRÄFTDJUR
• ÄGG
• FISK
• JORDNÖTTER
• NÖTTER (mandel, hasselnöt, valnöt, cashewnöt, pekannöt, paranöt, pistaschmandel,
makadamianöt, Queenslandsnöt)
• SOJA
• MJÖLKPROTEIN
• LAKTOS
• SELLERI
• SENAP
• SESAM
• SVAVELDIOXID och SULFIT (i koncentrationer på mer än 10 mg/kg eller 10 mg/liter)
• LUPIN
• BLÖTDJUR (snäckor, musslor och bläckfisk)

Specialkost som debiteras extra med 50 kr per person
• Allergier utöver 15 allergener ovan

Specialkost som debiteras extra med 50 kr per person
• Dieter och personliga preferenser – bl a GI, LCHF, Keto

Det är inte möjligt att anpassa oss efter luftburna allergier då vi arbetar med alla olika
råvaror i vårt kök och bageri.

Vad är avbokningsreglerna?

Carotte ska alltid vara tillmötesgående vid av- och ombokningar. Vår ambition är alltid att behålla en god och långsiktig relation med våra kunder.

Carottes försäljning av Tjänster omfattas inte av reglerna om ångerrätt i Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

  • Avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mindre än 5 000 kronor ska ske senast fem (5) vardagar före avtalat leveransdatum.
  • Avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mellan 5 000 kronor ‒ 50 000 kronor ska ske senast tio (10) vardagar före avtalat leveransdatum. Vid för sen avbokning utgår debitering med 100% av ordervärdet.
  • Vid avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mer än 50 000 kronor, ska följande gälla. Om avbokning sker mer än nio (9) dagar men mindre än 30 dagar före avtalat leveransdatum utgår debitering med 50% av ordervärdet. Om avbokning sker mindre än tio (10) dagar före avtalat leveransdatum utgår debitering med 100% av ordervärdet.

Ändring av en beställning, som inte medför att ordervärdet väsentligen ändras, får ske senast fem (5) vardagar före avtalat leveransdatum.

ANSVAR FÖR FEL, REKLAMATION M.M.

Carottes försäljning och leverans av Tjänster omfattas av tillämpliga lagar och regler för köp av varor och tjänster, såsom bland annat Konsumentköplagen (1990:932), Konsumenttjänstlagen (1985:716) och Köplagen (1990:931). Kundens möjlighet att reklamera levererad Tjänst, och Carottes ansvar för levererad Tjänst, följer av tillämpliga lagar och regler.

För det fall kunden är en privatperson omfattar eventuell rätt till ersättning inte förlust i näringsverksamhet. För det fall kunden är en näringsidkare omfattar eventuell rätt till ersättning inte indirekt förlust, följdskador (innefattande bland annat produktions- och inkomstbortfall) eller skada som inte skäligen kunnat förutses av Carotte.