CATERING STOCKHOLM

Carotte Catering

FÖRSTKLASSIGA RÅVAROR, UTVALDA MED ALLRA STÖRSTA OMSORG. DET ÄR GRUNDEN FÖR ALL CATERING SOM VI LAGAR OCH LEVERERAR I STOCKHOLM.

Catering meny Stockholm

Meny

HÄR HITTAR DU VÅRT CATERINGUTBUD I STOCKHOLM

Välj bland våra befintliga cateringpaket eller skapa ditt eget skräddarsydda paket för att matcha dina specifika önskemål och behov. Vi strävar efter att göra varje detalj minnesvärd, från presentationen av rätterna till det professionella serviceteamet som tar hand om dina gäster.

Låt oss ta hand om maten så att du kan fokusera på att njuta av stunden. Kontakta oss för att diskutera dina önskemål och skapa ett cateringpaket som kommer att sätta guldkant på ditt kommande evenemang!

Vad säger våra kunder i Stockholm

Fem stjärnor

Först och främst vill jag tacka för den otroligt proffsiga personalen. Alltså vilka proffs… Framför det gärna till dom alla tre. Alla vänner sa samma sak. Sen var maten kanon och räckte till. Jag kommer att rekommendera er till alla jag känner. Så ett stort tack från mig och alla gäster!!!

Fem stjärnor

Allt gick alldeles utmärkt och vi är så nöjda med personalen! Maten var både riklig och god och allt flöt på som planerat. Vi skulle starkt rekommendera att välja Carotte som er caterer i Stockholm. Deras professionalism och kvalitet på maten gjorde verkligen vår upplevelse komplett.

Fem stjärnor

Allt gick kanon med båda middagarna. Gästerna var supernöjda med maten och servicen gick bra utan problem. Stort tack igen för ett fint samarbete och det lär dyka upp mer happenings under våren. Vi hör av oss!

Fem stjärnor

Stort tack för leveransen till gårdagens evenemang. Det smakade ljuvligt och räckte gott och väl till alla 200 gäster. Även personalen och logistiken har fungerat väldigt bra och varit mycket uppskattad. Hälsa och framför vår tacksamhet till kök och servis!

CAROTTE CATERING

Catering för fest och vardag

KONTAKTA OSS ELLER FYLL I VÅRT FORMULÄR FÖR ATT KOMMA IGÅNG MED DIN BESTÄLLNING AV CATERING.

Vi levererar till både privatpersoner och företag i hela stockholmsområdet och kan hjälpa till med kringtjänster och personal till ert evenemang.

Läs mer om vår catering och eventservice för större event.

Tillfällen för catering i Stockholm

Sätt färg på ditt nästa evenemang med vår exklusiva cateringtjänst! Oavsett om det är en företagslunch, en födelsedagsfest eller ett bröllop, skapar vi minnesvärda smakupplevelser som kommer att imponera på dina gäster.

Vi tar hand om allt från planering till servering så att du kan koppla av och njuta av evenemanget medan vi tar hand om detaljerna. Oavsett om det är en intim tillställning eller en stor fest, skapar vår catering en atmosfär av förstklassig service.

Vanliga frågor om vår catering i Stockholm

Hur beställer jag catering

Kontakta oss med din förfrågan på hemsidan, via mail (info@carotte.se) eller telefon (08-655 11 22) du kan också fylla i formuläret här så kommer en produktions- eller projektledare på Carotte att guida dig genom varje steg. Vi förstår Stockholms unika atmosfär och skapar en meny och upplevelse som passar perfekt för din fest eller ditt företagsevent. Från exklusiva lokaler, dryck, porslin, dekorationer, serveringspersonal m m. – vi har allt täckt.

Inom 24 timmar, men oftast snabbare, återkommer vi med en detaljerad offert som skräddarsys efter dina behov och önskemål. För att påbörja planeringen behöver vi din skriftliga bekräftelse via mail på den presenterade offerten. Affärsvillkoren finns bifogade till offerten för din genomgång och godkännande.

Leverans & avhämtning

Carotte erbjuder leverans genom bud eller avhämtning. Vald leveransmetod ska anges i Carottes orderbekräftelse. Under 2020 kommer Carotte att byta ut våra bilar mot miljö- och elalternativ.

AVHÄMTNING

Kunden hämtar sin beställning och, i förekommande fall, återlämnar egendom tillhörande Carotte som medföljt vid beställningen, på Tegeluddsvägen 92, 115 28 Stockholm. På orderbekräftelsen finner kunden instruktion och kod för att komma in på vår lastkaj och leveranskyl.

BUD & LEVERANS

Kunden debiteras enligt överenskommelse med kund. Priset baseras på hyresmängd, leveransavstånd, last- och lossningsförhållanden samt eventuell obekväm arbetstid för Carottes personal. Carottes normala transporttider är vardagar kl. 07.30 – 17.00 och lördagar kl. 07.30 – 16.00. Allt gods som avhämtas hos kund ska vara iordningställt, samlat på en och samma plats och lättåtkomligt för chaufför. I transportpriset ingår 15 minuter last och lossning. För tillkommande tid, som beror på omständighet hänförlig till kunden, debiteras kunden 500 kronor för varje påbörjade 15 minuter som det tar för chauffören att samla ihop och lasta gods.

Har ni serveringspersonal

Carotte har marknadens främsta servicepersonal genom Carotte Staff. Vår personal är både utbildad och kvalitetssäkrad genom oss. Med personal på din fest, mottagning eller företagsevent så höjer vi upplevelsen.

Carotte debiterar kunden baserat på faktisk tidsåtgång. Minimidebitering per arbetspass är fyra timmar per medarbetare som hyrs ut. Tiden beräknas från avfärd från Carottes leveranskök till ankomst till Carottes leveranskök efter avslutat arbetspass. OB ersättning utfaller med 50 kronor/timme på följande tider:

  • Vardagar mellan kl. 20.00 ‒ 24.00
  • Lördagar mellan kl. 16.00 ‒ 24.00.
  • OB-ersättning utfaller med 100 kronor/timme på följande tider: alla dagar mellan kl. 24.00 ‒ 07.00 samt söndagar och helgdagar.

Om kommunala färdmedel saknas eller är svårtillgängliga debiteras ersättning för taxi alternativt marknadsmässig milersättning för egen bil.

Erbjuder ni hyrgods, porslin & dekorationer

Kunden ansvarar för emballage, burar, vagnar, möbler, porslin och annan egendom tillhörande Carotte som hyrs av kunden eller av annan anledning medföljer vid leveransen. Kunden är skyldig att vårda egendomen väl och ersätta alla skador och svinn avseende egendomen till fulla varuvärdet.

Egendom som varit i kundens besittning ska återlämnas till Carotte, i samma skick som vid utlämnande, enligt särskild överenskommelse eller utan dröjsmål. Porslin och glas ska vara grovrengjort från matrester respektive tömda på vätska och nedpackade i samma back som vid leverans.

Specialkost & allergier

Specialkost som ingår i priset
• Veganskt – 100% växtbaserat
• Vegetariskt
• Medicinsk specialkost (födoämnesallergi) – se lista nedan med 15 allergener som ingår
• Kulturell specialkost (matval utifrån region/kultur) tex fläsk.

15 Allergener
• GLUTEN
• KRÄFTDJUR
• ÄGG
• FISK
• JORDNÖTTER
• NÖTTER (mandel, hasselnöt, valnöt, cashewnöt, pekannöt, paranöt, pistaschmandel,
makadamianöt, Queenslandsnöt)
• SOJA
• MJÖLKPROTEIN
• LAKTOS
• SELLERI
• SENAP
• SESAM
• SVAVELDIOXID och SULFIT (i koncentrationer på mer än 10 mg/kg eller 10 mg/liter)
• LUPIN
• BLÖTDJUR (snäckor, musslor och bläckfisk)

Specialkost som debiteras extra med 50 kr per person
• Allergier utöver 15 allergener ovan

Specialkost som debiteras extra med 50 kr per person
• Dieter och personliga preferenser – bl a GI, LCHF, Keto

Det är inte möjligt att anpassa oss efter luftburna allergier då vi arbetar med alla olika
råvaror i vårt kök och bageri.

Vad är avbokningsreglerna?

Carotte ska alltid vara tillmötesgående vid av- och ombokningar. Vår ambition är alltid att behålla en god och långsiktig relation med våra kunder.

Carottes försäljning av Tjänster omfattas inte av reglerna om ångerrätt i Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

  • Avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mindre än 5 000 kronor ska ske senast fem (5) vardagar före avtalat leveransdatum.
  • Avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mellan 5 000 kronor ‒ 50 000 kronor ska ske senast tio (10) vardagar före avtalat leveransdatum. Vid för sen avbokning utgår debitering med 100% av ordervärdet.
  • Vid avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mer än 50 000 kronor, ska följande gälla. Om avbokning sker mer än nio (9) dagar men mindre än 30 dagar före avtalat leveransdatum utgår debitering med 50% av ordervärdet. Om avbokning sker mindre än tio (10) dagar före avtalat leveransdatum utgår debitering med 100% av ordervärdet.

Ändring av en beställning, som inte medför att ordervärdet väsentligen ändras, får ske senast fem (5) vardagar före avtalat leveransdatum.

ANSVAR FÖR FEL, REKLAMATION M.M.

Carottes försäljning och leverans av Tjänster omfattas av tillämpliga lagar och regler för köp av varor och tjänster, såsom bland annat Konsumentköplagen (1990:932), Konsumenttjänstlagen (1985:716) och Köplagen (1990:931). Kundens möjlighet att reklamera levererad Tjänst, och Carottes ansvar för levererad Tjänst, följer av tillämpliga lagar och regler.

För det fall kunden är en privatperson omfattar eventuell rätt till ersättning inte förlust i näringsverksamhet. För det fall kunden är en näringsidkare omfattar eventuell rätt till ersättning inte indirekt förlust, följdskador (innefattande bland annat produktions- och inkomstbortfall) eller skada som inte skäligen kunnat förutses av Carotte.