CATERING JÖNKÖPING

Carotte Catering

FÖRSTKLASSIGA RÅVAROR, UTVALDA MED ALLRA STÖRSTA OMSORG. DET ÄR GRUNDEN FÖR ALL CATERING SOM VI LAGAR OCH LEVERERAR I JÖNKÖPING.

CAROTTE CATERING

Catering i Jönköping för alla tillfällen

HÖR AV DIG TILL OSS DIREKT ELLER FYLL I VÅRT KONTAKTFORMULÄR SÅ HITTAR VI DEN BÄSTA LÖSNINGEN FÖR ER CATERING.

Vi levererar givetvis till privatpersoner och företag i hela Jönköping med omnejd och kan hjälpa till med kringtjänster och personal till ert evenemang – stort som litet.

Läs mer om vår catering och kringtjänster – eller eventservice för mer omfattande koncept såsom sportevenemang, festivaler eller stora konferenser.

Cateringmeny Jönköping

HÄR HITTAR DU VÅRT UTBUD AV CATERING I JÖNKÖPING

Välj bland våra redan sammansatta cateringpaket eller skapa ditt eget skräddarsydda paket för att passa dina specifika önskemål och behov. Vi strävar efter att göra varje liten detalj minnesvärd, från hur maten presenteras till det professionella serviceteamet som tar hand om dina gäster.

Låt oss ta hand om maten så att du kan fokusera på att njuta av stunden. Kontakta oss så diskuterar vi dina önskemål och sätter ihop ett cateringpaket som kommer att ge ditt kommande evenemang i Jönköping det lilla extra!

Njut av Carottes julmeny i Jönköping

Vi tar julen till er. Våra julmenyer ger dig en härlig smakupplevelse utan att du behöver lyfta ett finger. Oavsett om det ska firas på hemmaplan eller på jobbet så gör vi er sammankomst lättare Beställ er julcatering redan nu för att säkra upp ert datum.

Vad säger våra kunder i Jönköping

Fem stjärnor

Stans bästa semlor och bakverk! Mitt nya favoritställe i Jönköping.

Fem stjärnor

Maten var fantastisk. Vi läste menyn. Vet vad allting är. Men det var först när vi börjar äta som vi förstår storheten i rätten. Otroligt gott!

Fem stjärnor

Helt fantastiskt ställe. Inspirerande lokaler och supergod mat. Servicen var toppen. Vi är supernöjda!

Tillfällen för catering

Piffa upp ditt kommande event med vår exklusiva catering! Oavsett om det är en företagslunch, en födelsedagsbash eller ett bröllop, så skapar vi smakrika upplevelser till alla tillfällen som kommer att imponera på dina gäster.

Från förberedelser till servering tar vi hand om allt så att du kan luta dig tillbaka och njuta av tillställningen medan vi fixar detaljerna. Oavsett om det är en mysig tillställning, konferens, eller en storslagen fest, kommer vår catering i Jönköping att sätta tonen för en kväll full av förstklassig service och gott humör!

Vanliga frågor om vår catering i Jönköping

Hur beställer jag catering?

Du kontaktar oss med din förfrågan genom vår hemsida, via mail (info@carotte.se) eller genom att ringa (08-655 11 22) du kan också fylla i formuläret här så kommer en produktions- eller projektledare på Carotte att guida dig genom varje steg. Vår dedikerade personal är väl förtrogen med Jönköpings unika atmosfär och hjälper dig att skräddarsy en meny och upplevelse som passar perfekt för din fest eller företagsevent.

Vi strävar efter att vara snabba och responsiva – du kan förvänta dig ett svar från oss inom 24 timmar med en detaljerad offert som täcker varje aspekt av din begäran. För att fortsätta med din bokning, vänligen bekräfta offerten skriftligt via mail. Affärsvillkoren finns bifogade till offerten för din referens och godkännande.

Leverans & avhämtning

Carotte erbjuder leverans genom bud eller avhämtning. Vald leveransmetod ska anges i Carottes orderbekräftelse. Under 2020 kommer Carotte att byta ut våra bilar mot miljö- och elalternativ.

AVHÄMTNING

Kunden hämtar sin beställning och, i förekommande fall, återlämnar egendom tillhörande Carotte som medföljt vid beställningen, på Vallgatan 8, Jönköping. På orderbekräftelsen finner kunden instruktion och kod för att komma in på vår lastkaj och leveranskyl.

BUD & LEVERANS

Kunden debiteras enligt överenskommelse med kund. Priset baseras på hyresmängd, leveransavstånd, last- och lossningsförhållanden samt eventuell obekväm arbetstid för Carottes personal. Carottes normala transporttider är vardagar kl. 07.30 – 17.00 och lördagar kl. 07.30 – 16.00. Allt gods som avhämtas hos kund ska vara iordningställt, samlat på en och samma plats och lättåtkomligt för chaufför. I transportpriset ingår 15 minuter last och lossning. För tillkommande tid, som beror på omständighet hänförlig till kunden, debiteras kunden 500 kronor för varje påbörjade 15 minuter som det tar för chauffören att samla ihop och lasta gods.

Har ni serveringspersonal?

Carotte har marknadens främsta servicepersonal genom Carotte Staff. Vår personal är både utbildad och kvalitetssäkrad genom oss. Med personal på din fest, mottagning eller företagsevent så höjer vi upplevelsen.

Carotte debiterar kunden baserat på faktisk tidsåtgång. Minimidebitering per arbetspass är fyra timmar per medarbetare som hyrs ut. Tiden beräknas från avfärd från Carottes leveranskök till ankomst till Carottes leveranskök efter avslutat arbetspass. OB ersättning utfaller med 50 kronor/timme på följande tider:

  • Vardagar mellan kl. 20.00 ‒ 24.00
  • Lördagar mellan kl. 16.00 ‒ 24.00.
  • OB-ersättning utfaller med 100 kronor/timme på följande tider: alla dagar mellan kl. 24.00 ‒ 07.00 samt söndagar och helgdagar.

Om kommunala färdmedel saknas eller är svårtillgängliga debiteras ersättning för taxi alternativt marknadsmässig milersättning för egen bil.

Erbjuder ni hyrgods, porslin & dekorationer?

Kunden ansvarar för emballage, burar, vagnar, möbler, porslin och annan egendom tillhörande Carotte som hyrs av kunden eller av annan anledning medföljer vid leveransen. Kunden är skyldig att vårda egendomen väl och ersätta alla skador och svinn avseende egendomen till fulla varuvärdet.

Egendom som varit i kundens besittning ska återlämnas till Carotte, i samma skick som vid utlämnande, enligt särskild överenskommelse eller utan dröjsmål. Porslin och glas ska vara grovrengjort från matrester respektive tömda på vätska och nedpackade i samma back som vid leverans.

Specialkost & allergier

Specialkost som ingår i priset
• Veganskt – 100% växtbaserat
• Vegetariskt
• Medicinsk specialkost (födoämnesallergi) – se lista nedan med 15 allergener som ingår
• Kulturell specialkost (matval utifrån region/kultur) tex fläsk.

15 Allergener
• GLUTEN
• KRÄFTDJUR
• ÄGG
• FISK
• JORDNÖTTER
• NÖTTER (mandel, hasselnöt, valnöt, cashewnöt, pekannöt, paranöt, pistaschmandel,
makadamianöt, Queenslandsnöt)
• SOJA
• MJÖLKPROTEIN
• LAKTOS
• SELLERI
• SENAP
• SESAM
• SVAVELDIOXID och SULFIT (i koncentrationer på mer än 10 mg/kg eller 10 mg/liter)
• LUPIN
• BLÖTDJUR (snäckor, musslor och bläckfisk)

Specialkost som debiteras extra med 50 kr per person
• Allergier utöver 15 allergener ovan

Specialkost som debiteras extra med 50 kr per person
• Dieter och personliga preferenser – bl a GI, LCHF, Keto

Det är inte möjligt att anpassa oss efter luftburna allergier då vi arbetar med alla olika
råvaror i vårt kök och bageri.

Vad är avbokningsreglerna?

Carotte ska alltid vara tillmötesgående vid av- och ombokningar. Vår ambition är alltid att behålla en god och långsiktig relation med våra kunder.

Carottes försäljning av Tjänster omfattas inte av reglerna om ångerrätt i Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

  • Avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mindre än 5 000 kronor ska ske senast fem (5) vardagar före avtalat leveransdatum.
  • Avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mellan 5 000 kronor ‒ 50 000 kronor ska ske senast tio (10) vardagar före avtalat leveransdatum. Vid för sen avbokning utgår debitering med 100% av ordervärdet.
  • Vid avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mer än 50 000 kronor, ska följande gälla. Om avbokning sker mer än nio (9) dagar men mindre än 30 dagar före avtalat leveransdatum utgår debitering med 50% av ordervärdet. Om avbokning sker mindre än tio (10) dagar före avtalat leveransdatum utgår debitering med 100% av ordervärdet.

Ändring av en beställning, som inte medför att ordervärdet väsentligen ändras, får ske senast fem (5) vardagar före avtalat leveransdatum.

ANSVAR FÖR FEL, REKLAMATION M.M.

Carottes försäljning och leverans av Tjänster omfattas av tillämpliga lagar och regler för köp av varor och tjänster, såsom bland annat Konsumentköplagen (1990:932), Konsumenttjänstlagen (1985:716) och Köplagen (1990:931). Kundens möjlighet att reklamera levererad Tjänst, och Carottes ansvar för levererad Tjänst, följer av tillämpliga lagar och regler.

För det fall kunden är en privatperson omfattar eventuell rätt till ersättning inte förlust i näringsverksamhet. För det fall kunden är en näringsidkare omfattar eventuell rätt till ersättning inte indirekt förlust, följdskador (innefattande bland annat produktions- och inkomstbortfall) eller skada som inte skäligen kunnat förutses av Carotte.

Minst antal portioner?

Vi har en minimigräns på 15 personer på våra buffémenyer i Jönköping. Annars försöker vi på Carotte att tillgodose alla önskemål.

Tillbaka till Carotte x Werket