Carotte ska alltid vara tillmötesgående vid av- och ombokningar. Vår ambition är alltid att behålla en god och långsiktig relation med våra kunder.
Carottes försäljning av Tjänster omfattas inte av reglerna om ångerrätt i Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
- Avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mindre än 5 000 kronor ska ske senast fem (5) vardagar före avtalat leveransdatum.
- Avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mellan 5 000 kronor ‒ 50 000 kronor ska ske senast tio (10) vardagar före avtalat leveransdatum. Vid för sen avbokning utgår debitering med 100% av ordervärdet.
- Vid avbokning av beställning med ett ordervärde (exkl. moms) uppgående till mer än 50 000 kronor, ska följande gälla. Om avbokning sker mer än nio (9) dagar men mindre än 30 dagar före avtalat leveransdatum utgår debitering med 50% av ordervärdet. Om avbokning sker mindre än tio (10) dagar före avtalat leveransdatum utgår debitering med 100% av ordervärdet.
Ändring av en beställning, som inte medför att ordervärdet väsentligen ändras, får ske senast fem (5) vardagar före avtalat leveransdatum.
ANSVAR FÖR FEL, REKLAMATION M.M.
Carottes försäljning och leverans av Tjänster omfattas av tillämpliga lagar och regler för köp av varor och tjänster, såsom bland annat Konsumentköplagen (1990:932), Konsumenttjänstlagen (1985:716) och Köplagen (1990:931). Kundens möjlighet att reklamera levererad Tjänst, och Carottes ansvar för levererad Tjänst, följer av tillämpliga lagar och regler.
För det fall kunden är en privatperson omfattar eventuell rätt till ersättning inte förlust i näringsverksamhet. För det fall kunden är en näringsidkare omfattar eventuell rätt till ersättning inte indirekt förlust, följdskador (innefattande bland annat produktions- och inkomstbortfall) eller skada som inte skäligen kunnat förutses av Carotte.